Nordjysk Newbizz 2016-18

Brug LinkedIN og Facebook til at skaffe flere kunder


Dato og tid

Mandag d. 19. november 2018 kl. 09:00 til tirsdag d. 20. november 2018 kl. 16:00

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 14. november 2018 kl. 10:00

Sted

Rold gl. Kro
Hobrovej 11, Rold
9510 Arden
Denmark

Arrangør

Nordjysk Newbizz 2016-18
+45 31 32 51 57
jnn@vhnordjylland.dk



Føles det lidt som en jungle, at komme i gang med at markedsføre dig online?
Så tag med på denne Vækstcamp og bliv klogere på, hvordan du kan udnytte de sociale medier til at skaffe flere kunder!

Forløbet får tilskud fra EU og koster derfor kun 1.500 kr. + moms for 2 fulde kursusdage

Inkluderet i prisen:

  • Dag 1 LinkedIN og Social Selling
  • Dag 2 Facebook annoncering
  • 1 overnatning med morgenmad på Rold gl. Kro
  • Fuld forplejning og fælles middag med de andre deltagere om aftenen
  • Bogen om Facebook Annoncering af Halfdan Thim (værdi 895,-)



 

Dag 1 | LinkedIn Social Selling  
– Relations salg der kan skabe mere på bundlinjen

Du har måske også hørt om begrebet Social Selling? 

Dorte Møller Madsen er en af Danmarks mest erfarne på dette område, og hun vil lære dig, hvordan du kan bruge LinkedIn.

Kurset er et mix af den erfarne og passionerede undervisers inspiration og praktiske arbejde ved din egen pc’er. Social selling-kurset er meget hands-on. Du kommer til at arbejde med dit eget netværk, dine egne lister og ikke mindst få nye vinkler på, hvilket indhold der kan være interessant i forhold til dine kunders købsrejse.

Når du går hjem har du lært at:

- Finde potentielle kunder

- Tiltrække de rette kunder, så de selv kontakter dig

- Aktivere dit netværk så de er skarpere på at ”holde øje i markedet for dig”

- Bruge LinkedIn som et aktiv i hele din salgsproces, fra leadgenerering til det at holde linjen varm og ikke mindst åben hos eksisterende kunder.

Indhold 

09:00 Velkomst, introduktion og rundstykker

Vi gennemgår og afstemmer forventninger til dagens undervisning

09:15 Social Selling vs. traditionelt salg

B2B salg gennemgår i disse år en stor forandring. Vi kigger på disse forandringer og ser på, hvordan moderne kunder køber, og hvad de lægger vægt på. Få formlen til at skabe kontakt til kunderne.

09:30 Mål dit eget potentiale på LinkedIn

LinkedIn bliver brugt af mange til Social Selling, og vi måler med deres indbyggede værktøj din SSI score - og gennemgår de 4 parametre der udgør Social Selling.

09:45 Vi arbejder med din profil, så den tiltrækker de rette kunder og kontakter

Med skiftevis inspiration og konkrete eksempler – øvelser og dialog med de andre deltagere, arbejder du med at optimere og bygge din LinkedIn profil, så den på bedste vis understøtter dig i dit salg. Ved tilmelding får du en ”profil-forberedelses-liste”. Den rummer spørgsmål og ting, du bør have med på dagen.

10:45 Gå fra ukendte og kolde leadlister til lister der virker!

Guldet ligger i data – vi arbejder med avanceret søgning, og du lærer bl.a. at sætte LinkedIn op til at sende dig potentielle leads - direkte på mail!

11:30 Sådan bruger du LinkedIn i dit salgsarbejde - og skaber møder

Lær at spotte online kontaktsignaler – hvem skal du række ud efter, hvornår og hvordan? Sådan connecter du med potentielle kunder. Sådan går du fra at være kontakt på LinkedIn til at skabe møder.

12:00 LinkedIn Premium og hvorfor det måske kan være relevant

Er du er i tvivl om, hvad du får ud af LinkedIn Premium, og om det er pengene værd? Dorte gennemgår, hvad du får ud af det - og hvad InMails er for en størrelse.

12:15 Frokost og networking

12:45 Sådan er du ”aktiv på LinkedIn”

Hvordan kan du være aktiv på LinkedIn, så det skaber værdi? Hvad pokker skal du dele? Og hvad kendetegner de gode statusopdateringer? Vi kigger på din kunders købsproces og taler om, hvad der er værdifuldt indhold ud fra det.

Du lærer at begå dig og turde være (meget) mere aktiv på LinkedIn.

13:45 LinkedIn Firmasider

Et kig på hvordan du kan lære mere om både nye og eksisterende kunder.

14:00 Kaffe kalorier og mere networking

14:15 LinkedIn grupper, LinkedIn apps og Sales Navigator

Vi dykker ned i LinkedIn Grupperne og ser på, hvor det er relevant at gøre hvad.

Derudover sikrer vi, at du har LinkedIn tilgængeligt på din SmartPhone og endeligt får du et sneak peak ind i LinkedIns overbygning til Social Selling: Sales Navigator. 

14:45 De gode LinkedIn rutiner og næste skridt

Dorte gennemgår de rutiner, hun selv har på LinkedIn i en travl arbejdsuge. Nogle er hver dag, nogle er hver uge og nogle en gang i kvartalet. Derudover slutter vi af med at opsummere, hvilke KPI’er /succeskriterier, der findes som sælger på LinkedIn. Du kommer ligeledes til at sætte dig mål for, hvad du vil gå efter, når du går ud fra kursuslokalet.



Dag 2 | Lær hvordan man annoncerer på Facebook

Når man markedsfører sig på Facebook har man en unik mulighed for at målrette sine kampagner mod helt specifikke målgrupper. Det kan være køn, geografi, alder med flere.

Det kan sagtens føles som en uoverskuelig opgave at komme i gang med, men når du går hjem har du allerede opsat din første kampagne, og fået forståelse for hvordan du laver effektive annoncer på Facebook. Derefter er det bare at fortsætte derhjemme, så skal du nok se resultater af din markedsføring.

Indhold

09:00: Introduktion, Facebook Business Manager og terminologi 

09:30: Målgrupper • Brugerdefinerede målgrupper, herunder retargeting • Gemte Målgrupper • Kopimålgrupper

10:30: Kampagnemålsætninger • Trafik vs. Konverteringer • Lead Ads • Branding-orienterede kampagnemålsætninger

12:00 Frokost

12:45 Kampagner, annoncesæt og annoncer

13:30 Kunsten at skrive gode annoncer

14:00 Kunsten at lave godt billed- og videomateriale

14:30 Aflæsning af resultater

15:00 Opsætning af egen kampagne (fortsættelse på arbejde i løbet af dagen)

16:00 Opsummering og færdig

Bogen om Facebook annoncering
Alle deltagere får et eksemplar af ”Bogen om Facebook annoncering” af Halfdan Timm.

Det er den eneste bog dedikeret til Facebook annoncering i Danmark. Workbooken er i A4-format og sælges normalt til 895 kr. ekskl. Moms. 

----

Krav for deltagelse
Der er 16 pladser, der tildeles efter først til mølle princippet. Det eneste krav for deltagelse er, at din virksomheds CVR er etableret efter 30.06.2012. Er din virksomhed stiftet før bedes du kontakte Væksthus Nordjylland eller dit lokale erhvervskontor for at høre om vores øvrige muligheder.

Find vej til arrangementet

Kontaktinformationer til arrangør

Nordjysk Newbizz 2016-18
+45 31 32 51 57
jnn@vhnordjylland.dk